Temadag om automatisering og RPA

Temadag om analysefund

Onsdag d. 9. maj 2018 afholder KL, Finansministeriet og Devoteam temadag om automatisering og RPA med fokus på HR-, økonomi og personaleadministration. I foråret 2018 har KL, Finansministeriet og 5 kommuner gennemført en analyse af mulighederne og potentialerne ved at automatisere arbejdsgange på HR-, økonomi og personaleadministration, samt teknik og miljø. 

 

På dagen formidles bl.a. anbefalingerne til automatiseringen, der kan dække såvel RPA automatisering som yderligere digitaliseringsforslag.

 

Program for dagen

 

9.30 - 10.15

Konklusioner fra projektet

Der gives et overblik over de processer med potentiale for automatisering ved hjælp af RPA inden for områderne: Økonomi, HR og personaleadministration og teknik og miljø.

 

10.15 - 10.30

Pause

10.30- 11.30

Drejebog for udbredelse af de udvalgte processer

Introduktion til drejebogen vedr. implementering af processerne. Drejebogen søger at besvare følgende punkter:

-      Hvordan kommer I i gang med automatisering ved hjælp af RPA?

-      Hvilke forudsætninger skal I have på plads for at lykkes med RPA-optimering af de udvalgte processer?

-      Hvordan arbejder I videre med Proces Design Dokumenter

-      Input til drejebogen

 

11.30-12.30

Frokost

12.30-14.00

Barriere analyse

Analysen af barrierer ifm. implementeringen af RPA introduceres. Her gives der bl.a. bud på, hvordan barriererne håndteres på forskellige niveauer. Følgende punkter vil blive berørt:

-      Barrierer i forbindelse med implementering af RPA?

-      Hvordan kan disse barrierer omgås?

-      Drøftelse af barrierer og forslag til håndtering

14:00-14:15

Afrunding og tak for i dag.

 

Det praktiske

Dato 9. maj 2018

Pris: Gratis - tilmelding nødvendig

Det foregår i KL-huset Weidekampsgade 10, 2300 København S.

 

Alle spørgsmål rettes til ebwi@kl.dk

 

KL - Weidekampsgade 10 - 2300 - KĂžbenhavn S - 33703370
Persondatapolitik